ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
 
ΦόρουμΠόρταλΗμερολόγιοΕικονοθήκηΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΚατάλογος ΜελώνΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 
Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση
Πρόσφατα Θέματα
Πλοήγηση
 Πόρταλ
 Ευρετήριο
 Κατάλογος Μελών
 Προφίλ
 Συχνές Ερωτήσεις
 Αναζήτηση
Δημόσια συζήτηση
Affiliates
free forum


Μοιραστείτε | 
 

 Xαρούμενες γιορτές, χωρίς άγχος.

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Admin
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 238
Join date : 27/04/2009
Ηλικία : 63
Τόπος : Παλλήνη-Αν. Αττικής

ΔημοσίευσηΘέμα: Xαρούμενες γιορτές, χωρίς άγχος.   Τετ Δεκ 09, 2009 3:48 pm

Ο Dr. Δημήτρης Τσουκαλάς, μας λέει,


Απομένουν λίγες μόνο ημέρες έως τα Χριστούγεννα. Την κατεξοχήν οικογενειακή εορτή. Οι μέρες που όλοι ανταλλάσουν δώρα και ευχές. Προπάντων τα παιδιά μας.

Η περίοδος των εορτών συνοδεύεται από αυξημένες υποχρεώσεις σε χρόνο και χρήμα. Τα δύο μεγαλύτερα δεινά του σύγχρονου ανθρώπου.


Χρειαζόμαστε περισσότερα χρήματα για να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας και περισσότερο χρόνο για να οργανώσουμε τις γιορτινές ημέρες με τα αγαπημένα μας πρόσωπα.

Οι άνθρωποι λόγω της μεγάλης πίεσης που δέχονται από το περιβάλλον, για να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις, βιώνουν συναισθήματα θλίψης και έντονου στρες πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περίοδο του έτους.

Βιολογικοί παράγοντες που συμβάλουν στο στρες

Η συναισθηματική επιβάρυνση που προκύπτει από τα παραπάνω, αυξάνεται κι από βιολογικούς παράγοντες οι οποίοι επιτείνουν το στρες των Χριστουγέννων.


• Στη καρδιά του χειμώνα οι μέρες μικραίνουν, ενώ οι νύχτες γίνονται μεγαλύτερες. Η 21η Δεκεμβρίου είναι η πιο μικρή ημέρα του χρόνου. Το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται η παραγωγή κάποιων ορμονών, όπως η μελατονίνη που επηρεάζουν τη διάθεση μας.

• Η μείωση της ηλιοφάνειας έχει ως συνέπεια τα επίπεδα της βιταμίνης D στο σώμα μας να μειώνονται κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D ενδέχεται να είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη κατάθλιψη που εμφανίζεται κατά τους χειμερινούς μήνες.

• Η μειωμένη άσκηση λόγω έλλειψης χρόνου μας στερεί το ισχυρότερο φυσικό αντικαταθλιπτικό.

• Η κατανάλωση γλυκών ενισχύει την παραγωγή ινσουλίνης (της ορμόνης που κρατάει χαμηλά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μας). Η ινσουλίνη είναι από τους ισχυρότερους διεγέρτες του νευρικού μας συστήματος. Έτσι, η αύξηση της επιβαρύνει ένα νευρικό σύστημα που είναι ήδη «υπερφορτωμένο» από τους παραπάνω παράγοντες.

Εάν στα παραπάνω προσθέσουμε και το γεγονός ότι ΠΡΕΠΕΙ να περάσουμε τη βραδιά των Χριστουγέννων με τη πεθερά μας, επειδή το επιβάλει το πνεύμα των ημερών, είναι προφανές ότι το ανθρώπινο είδος έχει και τα όρια του!

Δεν μπορεί να αντέξει τόση χαρά!

Τί θέλουν οι άνθρωποι;

Η επιστήμη έχει προχωρήσει.
Όχι τόσο ώστε να βοηθήσει στο θέμα της πεθεράς, θα μπορούσα όμως να σας προτείνω κάποιες συμβουλές, ώστε οι χριστουγεννιάτικες γιορτές σας να γίνουν πιο χαρούμενες.

Αυτά που έχουμε περισσότερο ανάγκη από ο,τιδήποτε άλλο, όλοι μας, είναι εντελώς ανέξοδα: μια καλή κουβέντα, λίγο αληθινό θαυμασμό, στοργή και πάνω από όλα ενδιαφέρον!

Το αξιοθαύμαστο είναι ότι όσο περισσότερα δίνουμε από τα παραπάνω τόσο περισσότερα μας επιστρέφουν πίσω οι άνθρωποι γύρω μας. Αναλογιστείτε το εξής: με ποιον θα θέλατε να βρίσκεστε; Με κάποιον που σας κάνει να νοιώθετε άσχημα ή με κάποιον που σας κάνει να νοιώθετε όμορφα και σημαντικός/η;

Δεν είναι λοιπόν απαραίτητο να παρασυρθούμε από το καταναλωτικό πνεύμα των εορτών και να κάνουμε έξοδα μεγαλύτερα από αυτά που μπορούμε πραγματικά να διαχειριστούμε. Ας δωρίσουμε αυτό που πραγματικά είμαστε σε θέση να δώσουμε και ας κάνουμε αυτή τη κίνηση με αληθινό ενδιαφέρον γι αυτούς που έχουμε γύρω μας. Η αξία ενός τέτοιου δώρου είναι ανεκτίμητη.

Προγραμματείστε χαρούμενες γιορτές

Αν ανήκετε στους ανθρώπους που αγχώνονται εύκολα, είναι σημαντικό να κάνετε ένα πρόγραμμα για τις υποχρεώσεις και τις δραστηριότητες που σας περιμένουν. Όπως αναφέρει ένα παλαιό ρητό: "Αν αποτύχεις να σχεδιάσεις, τότε σχεδιάζεις να αποτύχεις".

Μην ξεχάσετε να αφιερώσετε στο πρόγραμμα σας, έστω 10 λεπτά άσκηση την ημέρα. Η άσκηση είναι ίσως το πιο ισχυρό «φάρμακο» για τη μελαγχολία και το στρες γιατί "καίει" την αδρεναλίνη και τις ορμόνες που τα προκαλούν.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα ατόμων που ξεκινούν να κάνουν διάδρομο ή τρέξιμο και ενώ στην αρχή νοιώθουν ότι δεν μπορούν να πάρουν τα πόδια τους, μετά από λίγο αρχίζουν να νοιώθουν το σώμα τους να λύνεται, τα επίπεδα της ενέργειας τους να ανεβαίνουν και αντί να κουραστούν λόγω της άσκησης, τελικά αισθάνονται πιο ξεκούραστοι και σε καλύτερη διάθεση.

Τι σημαίνει καλή διάθεση

Η υγιής κατάσταση είναι να είμαστε εξωστρεφείς, δηλαδή η προσοχή μας να στρέφεται προς τα έξω, στους ανθρώπους και στο περιβάλλον. Όταν συμβαίνει αυτό, η διάθεση μας είναι πάντα καλή.

Όταν η διάθεση μας είναι πεσμένη τότε γινόμαστε σκεφτικοί και εσωστρεφείς. Η εσωστρέφεια και η σκέψη μεγαλοποιούν τα προβλήματα. Όπως στο ανέκδοτο με το γρύλο! Αντιθέτως η εξωστρέφεια και η δράση μας ανεβάζουν τη διάθεση και αυξάνουν την πιθανότητα να βρούμε λύσεις.

Όταν λοιπόν εργάζεστε πολλές ώρες καθισμένοι μπροστά σ΄ έναν υπολογιστή ή είστε κλεισμένοι σε ένα γραφείο, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο ευεργετικός μπορεί να είναι ένας περίπατος για το ορμονικό σας σύστημα. Πέντε με δέκα λεπτά περπάτημα, κατά τη διάρκεια των οποίων θα παρατηρείτε το περιβάλλον και τους περαστικούς, μπορούν να αποτελέσουν τον άσσο στο μανίκι σας σε μια δύσκολη στιγμή.

Ας εξετάσουμε και το θέμα με τα γλυκά. Δεν χρειάζεται να στερηθούμε, μπορούμε να τα καταναλώσουμε με μέτρο, προτιμότερο μετά από κάποιο γεύμα. Αν λοιπόν θέλουμε να καταναλώσουμε κάποιο γλυκό μετά το φαγητό ή κατά τη διάρκεια της ημέρας, πρέπει να προσέξουμε να μη φάμε παράλληλα τροφές που μετατρέπονται πολύ εύκολα σε ζάχαρη μέσα στο σώμα μας. Όπως αναψυκτικά, ψωμί, ρύζι, μακαρόνια.

Νίκησε το στρες με Φυσικό τρόπο

Η πρόσληψη βιταμίνης D, καθώς και η λήψη μιας καλής πολυ-βιταμίνης βοηθούν πάρα πολύ στην ενίσχυση της διάθεσης και του αισθήματος ευεξίας.

Αν νοιώθετε λίγο πιο μελαγχολικοί από ότι συνήθως, ένας φυσικός αντι-στρεσογόνος παράγοντας όπως η Rhodiola Rosea έχει πολύ καλά αποτελέσματα.

Εφαρμόστε τις παραπάνω συμβουλές και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα.

Το σώμα μας έχει εξελιχθεί σε τελείως διαφορετικές συνθήκες από το σημερινό περιβάλλον. Αν όμως του δώσουμε την ευκαιρία να λειτουργήσει πλησιέστεραπρος ένα φυσικό και υγιή τρόπο ζωής είναι σε θέση, όσο ακατόρθωτο κι αν φαίνεται να μας εντυπωσιάσει με τη βελτίωση και την ανταπόκριση του σ΄αυτό το κάλεσμα υγείας!

Στην Υγειά Σας!


Dr. Δημήτρης Τσουκαλάς
Γεν. Δ/ντης Detox Center
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου UNI.NA. Federico II
American Obesity Society
American Academy of Detoxification Specialists






Στ
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://econews.forumotion.net
 
Xαρούμενες γιορτές, χωρίς άγχος.
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ :: NEWS PORTAL-
Μετάβαση σε: