ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
 
ΦόρουμΠόρταλΗμερολόγιοΕικονοθήκηΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΚατάλογος ΜελώνΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 
Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση
Πρόσφατα Θέματα
Πλοήγηση
 Πόρταλ
 Ευρετήριο
 Κατάλογος Μελών
 Προφίλ
 Συχνές Ερωτήσεις
 Αναζήτηση
Δημόσια συζήτηση
Affiliates
free forum


Μοιραστείτε | 
 

 Μια πρώτη συνέντευξη της υφ.Παιδείας Ευης ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΎΛΟΥ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Admin
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 238
Join date : 27/04/2009
Ηλικία : 63
Τόπος : Παλλήνη-Αν. Αττικής

ΔημοσίευσηΘέμα: Μια πρώτη συνέντευξη της υφ.Παιδείας Ευης ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΎΛΟΥ   Τετ Νοε 11, 2009 4:45 pm

ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Με μία επιγραμματική ιεράρχηση, ποιοι είναι οι στόχοι που θέσατε για την Παιδεία;

Είναι απαραίτητο να προχωρήσουμε σε μεγάλες αλλαγές στον τομέα της Παιδείας. Στόχος μας είναι η Δημόσια, Δωρεάν και Υψηλής Ποιότητας Παιδεία για Όλους. Θέλουμε να εστιάσουμε στα βασικά ζητήματα της αξιοκρατίας και της άμβλυνσης των ανισοτήτων, ώστε να μην έχουμε μαθητές δύο ταχυτήτων. Κατευθυνόμαστε προς την οικοδόμηση ενός νέου δημόσιου συστήματος ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ενσωματωμένο στο εκπαιδευτικό σύστημα, προτάσσοντας την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση των παιδιών με αναπηρίες. Στοχεύουμε στην ομαλή ένταξη των μαθητών με εθνικές και πολιτισμικές διαφορές στην εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα στη ζωή. Δίνουμε μια νέα προοπτική στην εκπαίδευση των αποδήμων. Προτεραιότητα μας είναι οι ποιοτικές υποδομές, όπως και η ουσιαστική και ποιοτική εκπαίδευση, με νέο εκπαιδευτικό υλικό. Το στοίχημα για εμάς είναι να μετατρέψουμε το σχολείο της «αγγαρείας» σε σχολείο «εργαστηρίου» σκέψης και γνώσης.

Αυτό κι αν θα’ναι επίτευγμα…

Η επανασύνδεση του σχολείου με τον πολιτισμό και η επένδυση στις επιλογές των ιδιαίτερων ταλέντων των παιδιών θα προάγει την αξία της Παιδείας. Μέσα από την επικείμενη καθολική λειτουργία των ολοήμερων σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα, με ενιαίο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στα βασικά μαθήματα, στοχεύουμε να απελευθερώσουμε τον μαθητή από το διάβασμα στο σπίτι. Έτσι, θα υπάρχει περισσότερος χρόνος για άλλες δραστηριότητες. Αποσκοπούμε στην πιστοποίηση των αποφοίτων Γυμνασίου σε μια ξένη γλώσσα και στην πληροφορική, καθώς επίσης στο Εθνικό Απολυτήριο. Δίνουμε προτεραιότητα και προοπτικές αναβάθμισης στο Τεχνολογικό και Επαγγελματικό Λύκειο. Στοχεύουμε σε ένα σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση το Εθνικό Απολυτήριο και σε συνεργασία με τα ΑΕΙ. Σημαντική βαρύτητα για εμάς έχει η αξιολόγηση, η επιβράβευση, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ως ένδειξη αμοιβαίου σεβασμού.


ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

Ποιοι είναι οι στόχοι της διά βίου μάθησης; Εκπαίδευση που θα δίνει εφόδια για την ένταξη στην αγορά εργασίας ή κάτι βαθύτερο και ουσιαστικότερο με κοινωνικό αντίκτυπο;

Στρατηγικός μας στόχος είναι να συνδέσουμε την Παιδεία με την έρευνα και τη Δια Βίου Μάθηση, να την καταστήσουμε μια ενότητα που θα αποδίδει ποι-οτικές και ωφέλιμες γνώσεις και αξιόπιστα εφόδια στο μαθητή, το φοιτητή, τον εργαζόμενο. Χρειάζεται μια συνολική, ενιαία προσέγγιση και ένα μεγάλο ποιοτικό άλμα. Η δια βίου εκπαίδευση δεν είναι μόνο εργαλείο, αλλά αποτελεί συστατικό στοιχείο του ενεργού πολίτη.
Η ένταξη της αρχικής και συνεχιζόμενης κατάρτισης στη δια βίου μάθηση θα πρέπει να αποτελεί ένα υποσύνολο των ευρύτερων δράσεων, που θα αποβλέπουν στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, την ενημέρωση για τις κοινωνικές εξελίξεις, την ουσιαστική συμβολή στη διαμόρφωση του ενεργού πολίτη, την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, τη δημιουργική αξιοποίηση της γνώσης, των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου.

Ποιους αφορά πρωτίστως;

Η αλήθεια είναι ότι δίνεται προτεραιότητα στις κοινωνικές ομάδες που είναι περισσότερο εκτεθειμένες στην ανεργία και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Η πολιτεία οφείλει να δώσει στους πολίτες αυτά τα εφόδια και τις γνώσεις, χωρίς διακρίσεις και εμπόδια.

Θεωρείτε δυνατή την ανταπόκριση κι εφαρμογή της Δια Βίου Μάθησης σε μία κοινωνία με τις υποδομές, αλλά και τη νοοτροπία της χώρας μας;

Όπως είναι δομημένο το σύστημα σήμερα πάσχει. Η συμμετοχή μόλις του 2% του πληθυσμού της χώρας μας στη δια βίου εκπαίδευση έναντι του 10%, που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τοποθετεί τη χώρα μας στην τελευταία θέση ανάμεσα στους εταίρους μας, ενώ παράλληλα εξηγεί την έλλειψη σχετικής διαμορφωμένης κοινωνικής κουλτούρας. Ο κατακερματισμός των σχετικών αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε διαφορετικούς φορείς, όπως και του αντίστοιχου θεσμικού πλαισίου θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο συντονισμό του και την παράλληλη απλοποίηση της σχετικής νομοθεσίας. Οι συγκεκριμένες αδυναμίες είναι κατανοητές δεδομένου ότι πρόκειται για ένα νέο θεσμό που εισήχθη στην ελληνική πραγματικότητα τη δεκαετία του ’80.

Πώς θα προωθηθεί στην ελληνική κοινωνία, αλλά και σε όλες τις ηλικίες τις οποίες απευθύνεται;

Σκοπεύουμε να ενισχύσουμε την προσφορά ευκαιριών για μάθηση, να διευκολύνουμε τη συμμετοχή, να ενισχύουμε τα κίνητρα, να βελτιώσουμε την ποιότητα και την αποτελεσματικότητά των προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης δια βίου μάθησης.
Στόχος μας είναι να ενισχύουμε και να επεκτείνουμε τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, όπως και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Να θεσμοθετηθεί η πιστοποίηση των προσόντων που αποκτώνται με επαγγελματική κατάρτιση και οι άτυπες μορφές μάθησης.
Να αξιοποιούμε τις δυνατότητες της εξ’ αποστάσεως μάθησης, ενώ δεδομένης της μεγάλης ζήτησης για τη δια βίου ανώτατη μάθηση, να ενισχυθεί το Ανοικτό Πανεπιστήμιο.


ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Ο χώρος της Παιδείας στη χώρα μας αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, αλλά και αδιέξοδα. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι σε οριακό σημείο. Ποια η σκέψη σας για το πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα;Ποιες δράσεις θα αναλάβετε;

Προτεραιότητά μας είναι το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Πιστεύουμε ότι ένα πανεπιστήμιο πρέπει να είναι αυτοδιοικούμενο, αυτοτελές και εξωστρεφές, με αξιολόγηση και λογοδοσία.
Στόχος μας είναι η ποιότητα στην παιδεία, για αυτό και πρεσβεύουμε την κεντρική ιδέα, «πρώτα ο φοιτητής», όπως στο σχολείο «πρώτα ο μαθητής». Κατευθυνόμαστε προς την προώθηση ενός σαφούς και λιτού νόμου-πλαισίου, με απώτερο στόχο την πλήρη οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.
Έτσι, τα Ιδρύματα θα δύνανται να δρομολογήσουν την ανάπτυξή τους, μέσα από τις διαδικασίες της Αξιολόγησης και του Στρατηγικού Σχεδιασμού.
Μελετάμε ένα νέο εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό των Ανώτατων Ιδρυμάτων και προωθούμε την εξωστρέφεια, προσελκύοντας ξένους φοιτητές στη χώρα μας και επαναπατρίζοντας αξιόλογους επιστήμονες της Διασποράς.
Άμεσο μέλημά μας είναι η αντιμετώπιση του ζητήματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Ανώτατης εκπαίδευσης.

Με το θέμα της χρηματοδότησης τι γίνεται;

Παρά την οικονομική στενότητα, ο Πρωθυπουργός, όντας συνεπής στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, επενδύει στην παιδεία, με 1 δις επιπλέον από τον πρώτο προϋπολογισμό της κυβέρνησής μας. Έως τη λήξη της τετραετίας, στόχος μας είναι το 5% του ΑΕΠ να αποδίδεται στην Παιδεία.
Τα χρήματα αυτά θα δοθούν μέσα από συγκεκριμένους στόχους και δείκτες. Για εμάς, συ-νώνυμο της ποιοτικής επένδυσης σε ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα είναι οι έννοιες-κλειδιά αξιολόγηση, αξιοποίηση, αξιοπρεπείς αμοιβές και κίνητρα, επιβράβευση, λογοδοσία και χρονοδιαγράμματα.

Τελικά με τα κολλέγια τι θα γίνει; Χωράνε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα; Με ποιες προϋποθέσεις πρέπει να γίνουν οι όποιες αλλαγές;

Η επανεξέταση όλων των αιτήσεων για χορήγηση αδειών λειτουργίας στα κολλέγια απετέλεσε μια από τις προτεραιότητές μας. Το «πάγωμα» της χορήγησης αδειών λειτουργίας στα κολλέγια κρίθηκε απαραίτητο, διότι οι άδειες εγκρίθηκαν εσπευσμένα πριν τις εκλογές. Θα προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη πολιτική για τα κριτήρια και τις διαδικασίες πιστοποίησης και ελέγχου για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μετά το Λύκειο, στην οποία υπάγονται τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και τα Κολλέγια. Επίσης, θα προχωρήσουμε σε διάλογο σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αναζήτηση ενός κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου συμφωνίας.


ΕΚΚΛΗΣΙΑ


Είναι αλήθεια ότι η Εκκλησία αποτελεί έναν από τους πλέον ισχυρούς ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας; Κι αν ναι, πως θα χειριστείτε το ζήτημα;

Οι θέσεις μας για τη δίκαιη φορολόγηση είναι σαφείς ήδη από πέρσι στη ΔΕΘ. Όταν η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε την άνευ προηγουμένου φοροεπιδρομή κατά των ελεύθερων επαγγελματιών, καταργώντας το αφορολόγητο, και κατά των μικροϊδιοκτητών με το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων, εμείς μιλούσαμε για την επαναφορά του αφορολόγητου, την κατάργηση του νόμου της Ν.Δ. για τη φορολόγηση στα ακίνητα και για τη φορολόγηση του πλούτου, όπου υπάρχει, και, γιατί όχι, στην εκκλησιαστική περιουσία, η οποία αξιοποιείται εμπορικά.


ΑΤΤΙΚΗ

Ελλειψη διδακτικού προσωπικού και ανάγκη ίδρυσης νέων σχολικών μονάδων. Δύο μόνο επικεφαλίδες από τα βασικά προβλήματα του χώρου της Παιδείας στην Ανατολική Αττική. Πώς σκοπεύετε να τα αντιμετωπίσετε;

Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Στόχος μας είναι η άμεση κάλυψη των ελλείψεων και των κενών σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία όλης της χώρας. Η πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων αναγκαστικά θα αποτελέσει μία από τις λύσεις, λόγω του επείγοντος χαρακτήρα των ελλείψεων. Αναφορικά με τα κενά, ακολουθούμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Στις 9.000 θέσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εγκρίναμε τις πρώτες ημέρες για την κάλυψη κενών σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, στην Ειδική Αγωγή, στα Μειονοτικά Σχολεία και στα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης εγκρίνουμε 2.000 επιπλέον θέσεις και 2.400 επιπλέον ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς. Με συστηματική προσπάθεια, επιδιώκουμε να θέσουμε κριτήρια και κανόνες στο ακανθώδες ζήτημα των αποσπάσεων, που στερούν από τις εκπαιδευτικές μονάδες το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό. Είμαστε ανοιχτοί στις τοπικές ανάγκες, σε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και προσπαθούμε να δώσουμε άμεσες λύσεις σε οξύτατα προβλήματα στέγης και εξοπλισμού. Επανασχεδιάζουμε τις σχολικές υποδομές, καθώς από του χρόνου θα ξεκινήσει πιλοτικά η εφαρμογή του ολοήμερου σχολείου. Για το σκοπό αυτό, πρέπει να υπάρχουν οι πλέ-ον κατάλληλες συνθήκες τόσο για τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://econews.forumotion.net
 
Μια πρώτη συνέντευξη της υφ.Παιδείας Ευης ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΎΛΟΥ
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ :: NEWS PORTAL-
Μετάβαση σε: